CRM: Bedre overblik og tilfredse kunder

Alt for mange virksomheder anvender stadig et regneark, til at holde styr på deres kunder. Regneark bliver dog meget nemt væk, papiret kan blive ulæseligt eller software funktionen kan hurtigt blive forældet. Samtidig er der altid faren for at, kundeoversigten ender i de forkerte hænder. Et Excel ark er også et meget populært værktøj til at holde styr på sine kunder.
Fælles for det hele, er dog at der kun er en der har adgang til det nyeste data, hele tiden. Et papir skal sendes fysisk rundt, et Excel ark skal gemmes og sendes videre til alle, hvilket gør det til et stort arbejde, hver gang der skal laves en lille ændring.

Stabil database

Uden en stabil database kan det samtidig være svært, at arbejde sammen om at samle data på alle kunder. Du har mulighed for at få det fulde, overblik over hvert kundeforhold i et samlet system. Det giver dig derfor et uundværligt overblik der kan være med til at identificere nye muligheder for salg.

CRM gør det nemlig meget nemmere for virksomheden at arbejde sammen om, og arbejde videre på, andres opgaver. Alle kunde informationer og andet nødvendig information er tilgængeligt for alle i virksomheden og man kan se og ændre det uden behov for at spørge ens kollegaer til råds. Alle i organisationen, afhængigt af rolle og hvilke tilladelser de har, har mulighed for at se data.

Kunderelationen

Gode relationer til dine kunder, er vigtigere end nogensinde før. I nutidens samfund er der meget konkurrence mellem virksomheder, der kæmper om at få de samme kunder, der frit kan vælge og vrage mellem virksomheder. Kunden har en stor magt, og en fejl kan få dig fravalgt. For at fastholde eller skaffe kunder er det derfor blevet vigtigere end nogensinde, at man sørger for, at kundens forventninger og ønsker bliver indfriet, og her er gode kunderelationer et af de vigtigste parametre. Gode kunderelationer har både betydning for en virksomheds salg og markedsføring. En tilfreds kunde, vil i denne globale verden, ofte føre til 2 eller 10 nye kunder. Det kan derfor være vigtigt at bruge sine ressourcer på at opretholde og sikre tilfredse kunder. Tilfredse kunder er også meget mere tilbøjelige til at være loyale overfor dig og dine produkter. Der er altså mange gode grunde til at få et CRM system. Et CRM system vil hjælpe dig med at beholde overblikket og få tilfredse kunder.


Skriv et svar